dimarts, 3 d’agost del 2010

Noruega: últims fiords + tren panoràmic...(12)

•  la crònica del viatge comença aquí...

En un matí força gris, sortim de Loen camí de Bergen...

Avui ens espera un llarg itinerari per l'interior del país on tindrem l'oportunitat de contemplar bonics panorames de fiords, cascades, geleres, etc. Fins arribar a Flam on prendrem el Flamsbana, el típic tren de muntanya.

Passarem per la ribera oriental del llac Oldevatnet i descobrirem petites poblacions idíl·liques, típicament noruegues.

Continuarem pel costat de la ribera meridional del Innvikfjord, zona molt rica en salmó.

A Utvik, agafarem direcció sud i seguirem una carretera amb molts revolts que ens permetrà copsar esplèndides panoràmiques sobre el Nordfjord.

Passarem per Byrkjelo important cruïlla de camins i seguirem per la vall de Vatedal

Més endavant trobarem la vila de Skei, i vorejarem el Kjosnefiorden

i passarem el llarg túnel de Frudalen.
Abans, però, podrem contemplar una altre dels espectaculars braços que baixen del gran casquet glacial del Jostedalsbreen.

i a continuació vorejarem durant una bona estona el magnífic Sognefjord.

Arribarem a Leikanger per embarcar-nos, una vegada més, en un ràpid catamarà

que ens portarà fins a Flam, en un recorregut a través dels fiords Sogne i Aurlands.

Aquest trajecte ens permetrà gaudir d'uns paisatges inoblidables i des de diferents perspectives, tant per per la lluminositat com per la transparència, el blau del cel, el verd de les aigües, la blancor de la neu dalt les muntanyes, i els salts d'aigua que es precipiten per tot arreu.

En primer lloc circularem pel fiord norueg més gran de tots, el Sognefjord o 'fiord dels somnis'.
I tot seguit entrarem al fiord d'Aurlands per on navegarem fins arribar a la població de Flam, on desembarcarem per dinar.

Havent dinat agafarem el tren panoràmic anomenat "Flamsbana" que ens portarà fins a Myrdal i Voss.

En una hora el tren puja un desnivell de 863 metres, amb una pendent del 55% entre Flam i Myrdal.
Es tracta del tren amb el recorregut més inclinat del món.

En els seus 20 kms. de recorregut es poden veure els rius que travessen barrancs profunds, cascades impressionants, i petits pobles,

fins arribar a l'espectacular cascada de Kjosfossen

i més muntanyes nevades i un paisatge espectacular que anem gaudint mentre el tren s'enfila a través d'una successió de més de 20 túnels...
 Per això aquest viatge està considerat com un dels millors trajectes en tren que es poden realitzar.

En arribar a l'estació de muntanya de Myrdal, baixem del tren per agafar un altre tren de línia regular, el que fa el trajecte de Oslo fins a Bergen

que també circula per bonics paisatges de muntanya...

i que ens portarà fins a Voss, on ens espera l'autocar per traslladar-nos finalment fins a Bergen, final del nostre llarg recorregut d'avui.

Farem nit a Bergen, i demà al matí ens dedicarem a conèixer aquesta segona ciutat important de Noruega.

Elvira ha dit...

HOLA M'HA ENCANTAT TOTA LA TEVA PUBLICACIÓ SOBRE EL VIATGE A NORUEGA. ES FANTÀSTIC EL LLOC I EL TEU RELAT!!!!
LA MEVA FAMÍLIA HI VOLEM ANAR PERÒ NO TROBEM UNA PROPOSTA QUE ENS ACABI DE FER EL PES M'AGRADARIA SI EM POGUESSIS DONAR MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL VIATGE I L'ORGANITZACIÓ I SI POGUÉS SER UN PREU MÉS O MENYS.
MOLTES GRÀCIES I VISCA CATALUNYA!!

Salvador ha dit...

Elvira, gràcies pel teu comentari. Nosaltres el vam fer amb l'agència EuroVacances. És una agència que oranitza uns viatges esplèndids, gairebé perfectes i crec que el fan cada any. Si, aquest any surten el 20 de juny per poder gaudir del Sol de mitjanit... una autèntica experiència.
En quant al preu hauràs de conectar amb ells, però són força carets perquè són molt complerts i amb tot inclós. Estan a Barcelona, Rbla.Catalunya,124-5è.1a. Tel.93-4152300.