dimarts, 4 d’agost del 2015

Sortida al Gran Tour del Nord... (09)

A la tarda del dissabte 20 de juny, després de dinar, agafem l'autocar per anar a fer el Gran Tour del Nord.
Durant l'itinerari tindrem el goig d'anar descobrint les autèntiques i profundes terres d'aquest país holandès i els petits poblets de: Edam, Volendam i Zaandam, amb els seus molins, canals i dics i, sobretot ens desplaçarem a través del pòlder (terra guanyada al mar) de Beemster, que fou declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Arribats en primer lloc a EDAM, comencem a circular pels seus canals i carrers...

Aquí no podem menystenir les delícies del cèlebre i famós formatge Edam. Després d'obtenir el dret a celebrar un mercat del formatge aquí a Edam, es van estar realitzant mercats comercials fins el 1922.
Des del 1989, el mercat del formatge ha reviscut com una posada en escena per als visitants i es celebra tots els dimecres durant els mesos de juliol i agost

Es famós també el seu carilló que data dels segles XV i XVI.
L'església de la verge Maria existia, però, anteriorment desde el 1350.

Les campanes sobresurten cap a l'exterior i foren construïdes per Pieter van den Ghein en 1566, i encara sonen amb una curta melodia cada 15 minuts. Aquesta melodia pot anar variant i, per exemple, en la festa del 5 de desembre són típiques les cançons de Sant Nicolau.

Sortim del poble veient aquestes cases tant tranquil·les i ben guarnides de flors

d'això se'n diu viure amb qualitat, o qualitat de vida, sí senyor...

La segona etapa del nostre "tour" en porta a visitar una típica granja d'elaboració de formatges on ens mostren el procés d'elaboració, i al final ens deixen degustar la gran varietat de productes, tots ells boníssims...

La granja està situada just al costat del polder i protegida pel dic que el separa de la part inundada com podem veure en aquestes fotos

Proseguint el nostre itinerari ens arribem ara fins a la població de VOLENDAM

És una localitat situada a la vora del llac artificial de Marken. Aquest espectacular llac d'aigua dolça, amb 700 km2 d'expansió és una peça fonamental per al control de les envestides del Mar del Nord gràcies a la seu sofisticat sistema de dics.

Aquí gaudim d'un temps lliure per voltar pel seu port i passeig marítim, i veure les seves cases típiques i ponts llevadissos, que en fan un dels seus principals atractius.

I per última etapa ens arribem fins a veure els molins de vent de
  Zaanse Schans (Zaandam).

Aquest és un dels millors llocs d'Holanda per a poder veure els seus antics molins en funcionament. Alguns daten del 1740. S'utilitzaven per a distribuir l'aigua, per drenar els polders, i per moldre els cereals. Eren i són una font d'energia natural i neta.

És tot plegat com una mena de museu a l'aire lliure amb cases i edificis utilitaris
dels segles XVII i XVIII.

La llàstima fou que ens vam entretenir massa en les visites anteriors i en arribar aquí ja gairebé tot era tancat. No vam poder visitar cap molí interiorment...
Hi haurem de tornar algun dia...?
Amb aquestes dues magnífiques fotos finals pretenem recollir l'autèntic esperit d'Holanda i dels holandesos, molins, aigües i bicicletes...
(foto manllevada d'internet)

De retorn al nostre estimat vaixell, avui si que ens esperava el gran sopar de comiat, el "sopar de Gala", i ara sí que no us escapeu, una vegada més de llegir l'espectacular menú:

Tàrtar de salmó d'Alaska amb jingebre & cilantre sobre un carpaccio de remolatxa.
#
Brou de cua de bou amb milfulles de formatge
Gambes marinades & fregides amb all & fines herbes
Sorbet de llimona
#
Llom de vedella marinat amb herbes fresques
Patates "duquesa" & bouquet de verdures
ó
Milfulles vegetarià de carbassó al forn
#
Postre gelat "MS Swiss Pearl"
"Petit four" & Cognac

Ara sí que definitivament donem per acabat aquest magnífic viatge del Creuer fluvial per FLANDES i els PAÏSOS BAIXOS,
a bord del vaixell M.S. SWISS PEARL.
(del diumenge 14 al diumenge 21 de juny de 2015)
Cal remarcar la bona organització tant de POL Viatges, com de la majorista POLITOURS, i dels seus responsables, que amb la seva eficàcia i amb la seva atenció extrema, ens han proporcionat una estada i unes experiències super agradables i reconfortants.
Desde els capitans, mariners, cambrers, recepcionistes, i fins a l'últim cuiner i els nois de les habitacions, tots han estat super atents i de molta eficàcia.
(Val la pena recomanar-ho per si algú s'anima a fer l'experiència)

• Ara sí que definitivament, aquí s'acaba aquesta crònica.
  • Punt i final

Daniel Vidal ha dit...

Grans fotos... (per si encara no donava prou enveja les imatges anteriors).... Ja m'havien parlat molt bé d'aquests creuers... gràcies per ratificar-ho!