La nostra anomenada "Colla dels Lluïsos", formada dins la secció excursionista de l'entitat, allà pels anys 60, ha perviscut en el temps, i ara, on tots rondem a prop dels 80, darrerament ja ha anat patint algunes baixes.
dijous, 26 de novembre del 2020
"In memoriam" de l'estimat amic Albert Colomer
La nostra anomenada "Colla dels Lluïsos", formada dins la secció excursionista de l'entitat, allà pels anys 60, ha perviscut en el temps, i ara, on tots rondem a prop dels 80, darrerament ja ha anat patint algunes baixes.
diumenge, 27 de setembre del 2020
Humor amb ulls de Gat - PERICH, 1941-1995 / Exposició al CCC del Born
Amb motiu dels 25 anys de la mort d'en PERICH, el Born CCC, ha organitzat aquesta exposició, molt interessant per cert, que ens permet assaborir a través dels seus dibuixos, el gran humor, punyent i crític alhora, del dibuixant Jaume Perich i Escala.
El més sorprenent de tot quan veus els dibuixos de l'exposició, és que moltes de les situacions a nivell social i polític, que en Perich reflectia en els seus dibuixos, tot criticant-les, avui són encara plenament vigents, i gairebé diria que són fins i tot de rabiosa actualitat... Com podrem comprovar per algunes de les imatges que vaig anar recollint del seu immens treball... (veieu-les a continuació)
Anem a fer una mica de política...
(aquest senyor ens està definint perfectament la situació actual del nostre país...)
(això era a l'any 1970..!!, no us recorda alguna cosa actual..??)
Anem a aprofundir una mica més amb temes espinosos com ara la corrupció...
(gairebé segur que tots hi estem d'acord, oi?...)
Anem a tocar un altre tema que aixeca alguns ulls de poll, la monarquia...
El periodisme intenta esbrinar les intimitats de la monarquia..., però aneu amb compte, us pot caure el pèl..!!Aquest és el resultat de moltes de les tertúlies que veiem a través dels mitjans...!!
I aquesta és una de les respostes que ens dona Perich al tema del separatisme.., de super actualitat..!!

Tingueu en compte, a més, que un bon nombre de les vinyetes que va dibuixar van ser censurades i no van poder ser publicades, i a més li comportaren multes econòmiques...!!
No us perdeu l'exposició al Born CCC, val molt la pena..!!
Us ho recomana el Gat Perich...!!!
* * *
dissabte, 12 de setembre del 2020
Mini vacances de platja, setembreres...
Les necessitàvem de debò... després de dos mesos sencers, juliol i agost, a Barcelona, en pla de servei de guàrdia per fer de cangurs en qualsevol moment (pel naixement del nostre segon nét) i també pel germà més grandet, al que hem hagut d'acollir molts dies a casa... Ha arribat el moment de fer una escapada a la costa brava.
110 kms. ens separen del nostre objectiu, un hotelet familiar davant del mar, a tocar, a tan sols 10 metres de la porta de l'hotel...
Uns blaus turquesa i un blau marí preciosos, ens relaxen la vista tan bon punt sortim al balcó de la nostra habitació. Respirem a fons, i tinc la sensació que seran unes vacances ben reparadores...
Aquest primer dia feia força vent com es pot comprovar per la velocitat amb que arribava aquest surfista
De fet així van ser aquests 8 dies d'estada a la costa. No ens vam moure gaire de l'indret, solament per anar a la platja, ara aquí davant mateix, ara una xic més a la dreta o a l'esquerra per provar altres fons marins amb més sorra o amb menys pedres, i també algunes passejades al llarg del passeig, o bé de bon matí després d'esmorzar, o bé al capvespre abans de sopar.
Mentre prenem el cafè després de dinar del primer dia en la terrassa de l'hotel, anem comentant la sort que tenim de poder gaudir d'uns dies de relax després d'estar tants dies confinats a Barcelona... El panorama que tenim just al davant és super relaxant.
Ens hem dedicat molt a contemplar els canvis de la naturalesa, ara feia sol, ara feia un ruixat de pluja, i també ens ha distret, i molt, el contemplar la sortida puntual de la lluna plena, magnífica el dia 2, quan era totalment plena, però també alguns dies posteriors que encara es veia rodona i magnífica a la sortida, això si, cada dia un xic més tard, entre 30/40 minuts, i cada dia un xic més desplaçada cap a la nostra esquerra.
Sempre estàvem expectants des del nostre balcó i a l'hora prevista, segons ens deia l'aplicació meteorològica del mòbil, per veure exactament per on sortiria, i aleshores captar les imatges amb la càmera i mirar la lluna amb els prismàtics... Mirar la lluna ben grossa i ben groga quan surt just a la ratlla de l'horitzó o damunt del poble veí, té una mena de misteri i d'encanteri...
Aniré comentat i il·lustrant alguns d'aquest canvis amb les fotografies i algun vídeo...
* * *
Aquí tenim el primer exemple d'això que comentava dels canvis sobtats. Veiem en aquest petit vídeo del dia 2/09, un xàfec a mitja tarda, les 16h.48m.
Nois, això s'acaba, 8 dies de platja no donen per res més
El balcó de la nostra habitació a l'hotel, davant del mar, ha estat
durant aquests dies l'observatori privilegiat per veure els diferents
aspectes d'una naturalesa canviant i a voltes sorprenent.
Si Déu vol, però, hi tornarem...!!!
* * *
dissabte, 1 d’agost del 2020
Se'ns pixen a sobre...!!!
diumenge, 21 de juny del 2020
100 dies de confinament, els últims, i comença la Represa...!!!
Visca, la gent potser sí, però el punyeter virus Covid-19, no està cansat de contaminar, està més viu que mai..!!
La responsabilitat de la gent brilla per la seva absència.
* * *
Ara vull que tots ens relaxem una mica i per això us poso un vídeo d'obres d'art, on el protagonisme principal són les finestres, les obertures, que volen ser una metàfora de l'esperança en uns temps millors...
Un vídeo que intenta recollir el millor d'aquest estil
***
I comencem la Represa amb calma i prudència, i sobretot amb proteccions i distanciament, per respecte als altres i també a un mateix.
Que tingueu un Bon començament d'estiu..!!
* * *
divendres, 12 de juny del 2020
90é. dia de confinament
dilluns, 1 de juny del 2020
80è. dia de confinament
divendres, 22 de maig del 2020
70è. dia de confinament....
dimarts, 12 de maig del 2020
60è. dia de confinament... i suma i sigue...
Tenim ganes i desig de poder gaudir de paisatges relaxants com aquests...
...però, malauradament, la tempesta del Covid-19 no s'ha acabat, ni molt menys, i segueix ben activa..!!

* * *
#surto només a l'Hora que em toca..!!












































