dilluns, 7 de maig del 2007

Llibres, revistes, articles, miscel•lànies, etc.

Feia dies que volia fer aquest post al meu Blog ara que ja el tinc una mica estructurat i he après força quin és el seu mecanisme.
Vaig introduir-me al mon dels bloggers una mica per curiositat, però bàsicament impulsat per l’exemple i l’ajut d’una sèrie d’amics que, es dona la circumstància, tots ells es mouen preferentment en els camps de la literatura, de la poesia, dels llibres, dels articles, del periodisme, noms tals com Marc Vidal,Toni Ibáñez, F.Puigcarbó, J.J. Isern, V. Partal, etc.
Això va remoure les meves vivències dels darrers anys treballats en el món de la cultura. Evidentment, els meus darrers 23 anys de vida laboral vaig estar fent de documentalista, biliotecari, arxiver, etc., de tot una mica, tot impulsant, creant, i mantenint un Centre de documentació que depenia, i encara depén, del CPCPTC del Departament de Cultura de la Generalitat.

Un excompany de feina, en estrenar la seva càmera digital, em va fer arribar recentment aquest foto que em va fer quan encara treballava rodejat de llibres, revistes i documents.
Això em va donar la idea i vaig pensar que era com un deure i una mena d’homenatge al món de la cultura, deixar aquí constància d’aquest anys invertits en la cura, conservació i catalogació d’una part del món cultural, especialment el més lligat a la Cultura tradicional, que és l’àmbit en el qual jo hi treballava. Milers de registres informàtics que, gràcies a les meravellas cybernètiques, avui en dia es poden consultar on line a través d’internet.
Si teniu curiositat per entrar en aquest àmbit de la Cultura popular i tradicional, veure i consultar materials, podreu aprofitar els milers d’hores que jo hi vaig esmerçar per classificar-la. Us heu de connectar amb aquesta web de les Biblioteques Especialitzades de la Generalitat, i entrar al Catàleg, i quan estigueu a la plana de la Cerca bàsica, obrint la persianeta on hi diu: Buscar al catàleg de "Totes les biblioteques", escolliu la que diu "Cultura tradicional", i entrareu en el meu món, vull dir, aprofitareu les suors que jo hi vaig deixar... i amb molt de gust.

1 comentari:

Anònim ha dit...

vull felicitar-te pel nivell i per la complexitat que està agafant el teu bloc tant ràpidament. Aquest cap de setmana passat a Segóvia varem parlar de com es pot arribar al món dels blocs. JO vaig posar entre altres exemples el teu.

Enhorabona

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin