diumenge, 27 d’abril del 2008

Un nou concert molt especial a Piera - (Anoia)

Ja vaig comentar fa uns mesos d'on venia i on va començar la meva afició per cantar en una coral (vegeu aquí). Ahir, però, vaig fer el meu debut en un concert en una altra coral, la Coral Espígol, a la que m'he integrat des de fa mig any aproximadament.

Aquesta Coral va néixer l'octubre de 1979 i ha estat dirigida sempre des de la seva fundació per en Quim Mañós. El primer concert el va oferir el 17 de maig de 1980, i l'any 2005 es va celebrar el seu 25è aniversari. És doncs una coral amb un llarg historial i un fort bagatge musical a la que m'he pogut afegir en primer lloc pel fet de conèixer a fons el seu director, en Quim, que durant molts anys el vaig tenir també com a director de l'altre coral on fa més anys que hi canto, el Cor Drassanes. I en segon lloc per ser una coral ubicada i integrada a Gràcia, el meu barri. La coral té una dimensió força important on cada corda compta amb uns 8/12 membres, i en el meu cas, que canto en la corda dels baixos, fa que m'hi senti molt ben acompanyat, a més els baixos tenen unes meus maques i profundes que a mi m'ajuden i em donen molta seguretat a l'hora d'interpretar el repertori.
* * *
El concert d'ahir era la tercera vegada que la coral el representava, i es tracta d'un concert una mica especial, és un concert teatral, mig teatre, mig concert. Es va representar a la sala de la Societat Foment de Piera, amb motiu de les Festes del Sant Crist, ja que van contractar la coral per que hi representessin aquesta obra.


Es tracta dels "Diàlegs entre Fauré i Saint-Saëns"

L'acció de l'obra se situa a Paris, l'any 1900. Els compositors Camille Saint-Saëns i el seu amic i deixeble Gabriel Fauré, dialoguen sobre la música de la segona meitat del s.XIX, de la qual ells en van ser testimonis i protagonistes.
A partir d'aquests diàlegs ficticis que hem imaginat entre els dos compositors francesos, es fa un repàs d'alguns dels principals representants dels diversos moviments musicals que omplen la segona meitat del s.XIX a Europa. D'aquesta manera els dos compositors aniran fent comentaris sobre la enorme influència exercida per Wagner o sobre com des de França i altres països europeus s'intenta que la tradicional hegemonia musical germànica tendeixi a repartir-se en una distribució geogràfica més ampla.
Mentrestant, entre conversa i conversa, el Cor va interpretant les evocacions dels protagonistes tot elaborant un mosaic heterogeni amb exemples de temes corals de tots els compositors esmentats.

(el caparró que surt per damunt la partitura del pianista és el meu)

Aquí sota trobareu el detall de tota l'obra i de les cançons interpretades...

Tal com podreu llegir en el programa, la idea original de l'espectacle i el guió són obra d'en
Quim Mañós i Balanzó,
i la Documentació i assessorament històric d'en Gustau Gallardo.

També l'obra comptà amb la col·laboració dels dos actors,
Oriol Carbonell i Antoni Escudero,
i també amb les magnífiques actuacions dels músics solistes, la veu de la soprano Olga Miracle, del pianista Alejandro Lidon, i del violoncel per Mabel Sánchez.

* * *
L'extens i exigent repertori vocal el vam acabar cantant amb entusiasme "El cant de la senyera"
que intento reproduir parcialment aquí sota per que tingueu un petit tast de la magnífica vetllada que vam viure ahir a Piera.



2 comentaris:

martin ha dit...

Buenas noches Salvador,

muy bonito tu bloc y curioso de oir nos cantar asi en directo. Un abrazo y hasta el proximo ensayo.
Martin y Tomás

Maurici ha dit...

Felicitacions Salvador, canteu de nassos, "el cant de la senyera" té molta força, és una llàstima que no la tinguem com l'himne de Catalunya

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin