dissabte, 21 de març del 2009

Una altra sortida de Veterans...

El darrer dia d'aquest hivern, dijous 19, hem sortit d'excursió per segona vegada amb el grup dels Veterans del FEB.

Tot i ser el darrer dia d'hivern, l'esclat de la primavera era ben evident. La serra de Collserola guarda racons i petites valls ben amagades plenes de naturalesa, de grans arbres, de vegetació variada i esplèndida especialment aquest any de tanta pluja.

Aquest cop vam anar a fer un itinerari per la serra de Collserola, des de Vista Rica fins a Sant Medir i saltar pel collet de Montbau fins a la Vall d'Hebron.

La sorpresa del dia va ser el Bus de transport privat (?) -Marfina Bus- diu el bitllet, que des de la Plaça Lesseps -Príncep d'Astúries- s'enfila per la Rabassada fins a Sant Cugat..., l'interior del qual, amb els seients mig esbalandrats, ens va fer recordar per uns instants com si estiguéssim en algun dels països àrabs que hem visitat recentment. Malgrat la precarietat del transport vam arribar a destí sans i estalvis.

L'ermita de Sant Medir fou l'excusa per fer la paradeta i menjar la poma de ritual, i continuar la caminada per remuntar cap al coll que ens permetria saltar al costat mar de la serra. Però pel camí vam poder gaudir de l'espectacle dels primers arbres florits amb tot el seu esplendor.

Però el que no ens podíem arribar a imaginar és que trobaríem un petit espectacle... Una parella d'estruços dins un tancat, propietat d'un restaurant proper Can Jané, que en veure'ns es van posar tant contents que ens van obsequiar amb una dansa ritual... veieu-los aquí com actuaven...

Després d'una llarga remuntada i de travessar el coll, vam iniciar un vertiginós descens que en poc més de mitja hora ens portà de nou a la civilització. Vam espategar a la zona de Montbau, a prop del Velòdrom i del Parc del Laberint d'Horta.

Allà mateix, el comiat dels que es quedaven a dinar plegats, metro L3 i cap a caseta. Esperant la propera sortida per tornar a reunir-nos i gaudir de la natura amb bona companyia.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Certament l'intent d'encalçada primaveral de l'estruç a "l'estruça" que reculls en el videu, completa el seguit de manifestacions de la natura que vam poder gaudir.
Us vam trobar a faltar a l'hora de "devorar" l'arròs que, com que era dijous, tocava.

lluís ha dit...

Sens dubte, deu ser cert allò que "la primavera la sang altera". De fet veure aquest esclat de floració no et pot deixar indiferent!