dilluns, 13 de juliol del 2009

Visitant Amsterdam... (03)

• La crònica del viatge comença aquí...

L'endemà surt un dia totalment plujós, decidim visitar els museus, així que ens dirigim a l'estació central al GVB Information, Tickets & info, per comprar el forfait "I amsterdam Card" que ens permetrà viatjar per tota la xarxa de transports i també amb entrades a museus gratuïtes i un passeig en vaixell pels canals.

Com que està diluviant tenim sort i a l'oficina no hi ha pràcticament ningú. Comprem els passis per 48 hrs. (48 € cada un). Tot seguit tramvia 9 i tramvia 5, i ens plantem a la porta del Museu Van Gogh, on hi ha una cua considerable.

El Museu és una meravella, molt modern, ampli i ben estructurat. Amb tot només conté unes 200 obres de Van Gogh, de les 900 que va pintar.

En sortir del museu és gairebé migdia i anem fins a la plaça Rembrandtplein on ens instalem en una pizzeria italiana a menjar, i el temps continua insegur amb petits ruixats i ullades de sol.

Agafem el tramvia i anem fins l'estació central per embarcar-nos en una de les naus que fan el recorregut turístic pels canals de la ciutat. Des del vaixell podem anar contemplant les boniques façanes de les cases, la multitud de canals i ponts, i les cases flotants...

i passem per sota de torres i esglésies emblemàtiques... No hi ha res més típic a Amsterdam que fer una passejada en barca pels seus inombrables canals (100 kms. de canals i uns 1500 ponts)... Nosaltres en vam fer dues passejades.

Acabat el passeig pels canals, anem a veure la Nieuwe Kerk, tanquen molt d'hora a les 17h. i ens hem d'afanyar. L'interior és esplèndid.

Sortint de la visita són les 17 h. i tenim molt de temps per passejar encara, així que decidim arribar-nos fins al barri del Jordaan. Agafem un tramvia i ens hi traslladem.

Aquest barri és una delícia, tranquil i ple de flors amb uns carrerons regulars, una mena de petit eixample, i la gràcia dels seus tranquils canals.

Visitem també un pati interior molt antic, el Sint Andrieshofje, un antic beateri fundat el 1616, amb un petit jardí florit rodejat de casetes on abans s'acollien persones grans. Una petita delícia

En veurem un altre pati semblant però molt més important quan visitem el Begijnhof.

I finalment acabem la passejada davant la Noorderkerk.

Tot esperant el tramvia 10 que ens portarà fins a l'hotel, m'entretinc a filmar la munió de bicicletes que passen sense parar davant nostre a mesura que s'obren els semàfors..., l'executiu amb gavardina és tot un espectacle...