dimecres, 7 d’agost del 2013

Després de la tempesta ve la calma i el bon temps... (03)

Certament la tempesta del cap de setmana va deixar una atmosfera neta i pulida.
De bon matí, encara amb les restes ben visibles de la humitat acumulada, ja s'intuïa que el dia seria esplèndid.

Era dilluns, 29 de juliol, Santa Marta, i el nostre objectiu era anar a caminar per la vall del Respumoso, tot seguint el curs del riu Aguas limpias, amunt, amunt fins on les forces ens diguessin prou.

Al fons de l'embassament de La Sarra, hi ha una zona d'aparcament on vam deixar el cotxe i començàrem a caminar...

A mesura que el sol escalfava els prats humits s'aixecaven unes boniques fumeroles de l'humitat que s'evaporava

La natura exuberant en aquesta època de l'any ens mostrava tota la seva riquesa que nosaltres anem captant amb la càmera per recordar-la més tard quan retornem a casa i enyorem aquestes sortides a la natura...

El riu, les aigües cristal·lines, les flors, els arbres, les cascades ens acompanyaran durant tot el camí...

Aquí travessem la cascada del barranc Garmo Negro, que són les aigües que s'escolen des del pic Ferraturas (2700 m), i que aniran a parar al riu Aguas limpias que omple l'embassament de La Sarra, i després s'escola fins al riu Gállego a la població de Sallent.

Seguim pujant tot fent una mica de naturalistes, fent fotos de tot allò que ens crida l'atenció

i fins tenim la sort d'enxampar un parell de boniques papallones...

Quan després de més d'una hora i mitja de caminar, arribem a l'alçada del Paso del Oso, a uns 1900 m. d'alçada, i veient que el camí continúa pujant i força costerut, i fins al refugi i llac de Respumoso encara hauríem de pujar uns 300 metres més de desnivell (i ja en portàvem uns 400 m) d'acord amb la Marta que avui celebra el seu sant, i per tant no és pas qüestió d'esgotar-se, decidim fer mitja volta i començar el descens...
 Les aigües fresques i cristal·lines que ens acompanyen, són una temptació irrresistible per ficar-s'hi de peus, i així ho faig.
 Ja sabeu per altres cròniques meves, que dificilment puc resistir la temptació de sucar-me en tota mena d'aigües de mars i rius que tingui a la vora...
 Bolets que desconeixem i que no tocarem...
I deixem darrera l'esplèndida val del Respumoso en un dia immillorable per circular per l'alta muntanya. Ha estat un plaer.

a Sallent de Gállego ens espera un bon dinar de celebració.