diumenge, 3 de febrer del 2019

Cap d'any a Portugal: hem travessat el llindar, ja som al 2019... (07)

Ahir vam acomiadar l'any 2018 amb el típic sopar de cotillon, sempre excessiu, sempre super animat, sempre un xic forçat i superficial...

No ens vam retirar gaire tard a descansar, i com que aquest matí teníem el temps lliure fins l'hora de dinar, vam aprofitar el bon temps i la calma per sortir a passejar per la ciutat.

La calma del riu Mondego al seu pas pels peus de Coïmbra és una bona mostra de la benignitat del clima i dels bons auguris que la natura semblava desitjar-nos.

Ens vam arribar fins al pont que es veu al fons, el Ponte de Santa Clara.
 que té una magnífica perspectiva de la ciutat de Coïmbra
amb els edificis de la Universitat dalt de tot.
  (la bandera de la ciutat)
 Tornem al centre fins el Largo da Portagem
punt neuràlgic i porta d'entrada a la ciutat, a la riba del riu Mondego, i tot seguit seguint ruta per la Rua da Sofia, retornem fins al nostre hotel Vila Galé

(aquí la bonica piscina de la que no vam poder gaudir a causa de la temperatura força fresca d'aquest primer dia de l'any)

Encara, però, per omplir la tarda d'aquest primer dia, ens desplaçarem fins a una població propera a Coïmbra, Figueira da Foz, situada just a la desembocadura del riu Mondego, amb unes extenses platges de sorra blanca.

(just a tocar de la desembocadura hi ha les restes del Forte de Santa Catarina)

L'enorme extensió de platges permet utilitzar-les per molts altres usos com llocs d'esport, de lleure, amb circuits per fer caminades, etc.

(Aquest fragment de platja porta el nom de la població annexa que veiem al fons,
 praia i poble de Buarcos)

En aquest indret es dóna el contrast d'un poble de pescadors i el cosmopolitisme heretat dels temps de la Belle Époque que la seva privilegiada situació com a lloc de platja i d'estiueig li ha donat.

Gaudim les darreres hores del primer dia de l'any 2019 amb aquest bonic crepuscle
 a la desembocadura del riu Mondego.

Demà, darrer dia de la nostra estada a Portugal, ens endinsarem de ple en el món dels Templers i dels cavallers de la important ordre del Convent de Crist, visitant la ciutat fortalesa de Tomar, i també el Castell d'Almourol.
Però tot això, com sempre, ho veurem en la meva propera crònica...