- La crònica del viatge comença aquí...
La capital del país Ankara, és una ciutat moderna amb una població de gairebé 4.500.000 habitants. El seu creixement ha estat molt ràpid en els darrers 60 anys, a partir del moment que en 1923, Atatürk la va escollir com a capital per motius essencialment estratègics. Actualment és la seu dels ministeris i del funcionariat.
Conserva però encara vestigis dels barris antics que ara són en plena transformació.
Després dels tres dies viscuts a Istanbul, estàvem ara una mica desubicats, i aquest matí anàvem a submergir-nos en la història antiquíssima d'aquesta ciutat i d'aquestes terres de l'Anatòlia central, tot visitant en primer lloc el Museu de les Civilitzacions Anatòliques. Aquest museu va rebre el premi al millor museu europeu el 1997.
L'entrada de la ciutat d'Ankara a la història es remunta a l'edat del bronze i a l'aparició de la civilització hatti.
Dos mil anys abans de Crist, hi van arribar els hitites, i les excavacions han revelat que sota el seu domini la ciutat es va dir Ankuwash, nom que portava abans del 1200 a.C.
El museu que anàvem a visitar posseeix un interès excepcional per la riquesa de les col·leccions que s'hi exhibeixen, que abasten a totes les civilitzacions que s'han succeït a l'Asia Menor. Aquí es troben troballes neolítiques, frigies i del període urartu (s.IX-VI a.C.), encara que el més valuós encara és la col·lecció d'art i artesania hitita que es remunta al VI mileni a.C.
Veiem algunes mostres significatives de diferents èpoques que podem contemplar en les seccions d'aquest museu:
(una deesa mare en l'acte de parir, del neolític, símbol de la fecunditat, rodejada d'animals sagrats)
(un disc solar de l'edat del bronze)
(figura humana de l'edat del bronze)
(representació d'un cèrvol i dos braus, també de l'edat del bronze)
(figura humana de l'edat del bronze)
(representació d'un cèrvol i dos braus, també de l'edat del bronze)
(una altra deesa de la fecunditat, en terracota)
(un vas zoomorf amb cap de gat per les libacions)
(la deesa Cibeles, obra frigia, en la que apareix flanquejada per dos músics, un flautista i un tocador de lira)
I aquí veiem unes quantes mostres d'obres escultòriques magnífiques de l'època hitita, com basaments i baix relleus...
(escena d'un sacrifici)
(l'ús dels carros de guerra amb dos guerrers fou una novetat que van utilitzar els hitites per conquerir i lluitar contra els enemics)
(presentació d'ofrenes)
(figures mitològiques mitad home mitad animal)
* * *
Tot baixant després de la visita del turó on hi ha la Ciutadella i el Museu, veiem alguns barris antics de com era la ciutat d'Ankara uns anys enrera, encara força rural amb casetes petites i escampades pels turons del voltant...
* * *
Enfoquem ara l'objectiu de la nostra propera visita cap al Mausoleu d'Atatürk
(un vas zoomorf amb cap de gat per les libacions)
(la deesa Cibeles, obra frigia, en la que apareix flanquejada per dos músics, un flautista i un tocador de lira)
I aquí veiem unes quantes mostres d'obres escultòriques magnífiques de l'època hitita, com basaments i baix relleus...
(escena d'un sacrifici)
(l'ús dels carros de guerra amb dos guerrers fou una novetat que van utilitzar els hitites per conquerir i lluitar contra els enemics)
(presentació d'ofrenes)
(figures mitològiques mitad home mitad animal)
* * *
Tot baixant després de la visita del turó on hi ha la Ciutadella i el Museu, veiem alguns barris antics de com era la ciutat d'Ankara uns anys enrera, encara força rural amb casetes petites i escampades pels turons del voltant...
* * *
Enfoquem ara l'objectiu de la nostra propera visita cap al Mausoleu d'Atatürk
- La crònica del viatge continua aquí (12)...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada