dimecres, 17 de setembre del 2014

GALÍCIA, platges llarguíssimes, boires densíssimes... mareas e lúas...

Hem tornat a Galícia, al mateix lloc on vam ser ara fa just cinc anys, el 2009.
La Residencia de Tempo Libre de Panxón - Nigrán, de la Xunta de Galícia

Sens va ocórrer, tot planificant l'estiu, de tornar-ho a demanar aquest any per veure si ens concedien una estada al mes de setembre i vam tenir sort. Per tant, vam agafar un vol barat fins a Vigo, un cotxe de lloguer, i cap a Panxón.

Aquest any a més, com a fruit de la nostra petició, vam poder gaudir d'una de les habitacions que donen a la platja, i aquestes foren les primeres vistes de les que vam poder gaudir tot just arribats al que seria el nostre cau durant 10 dies.
 la platja de Patos a dreta i esquerra...
No em vaig poder estar d'agafar la càmera i filmar les primeres vistes des del nostre petit balcó de l'habitació...

La residència té un jardí a través del qual tens accés directe a aquesta magnífica platja. És un dels grans alicients de la seva ubicació
Ja declinava la tarda i malgrat això la gent aprofitava encara fins a l'última claror del dia per gaudir de la platja...

Aprofitem les darreres clarors del crepuscle per estirar les cames, ambientar-nos amb aquest clima atlàntic més fresquet, tant diferent del nostre mediterrani, i començar a planificar la nostra estada de deu dies a la zona.
 Des del mateix baixador que dóna accés a la platja veiem l'edifici de la residència. El corredor de la dreta condueix directament a quatre escaletes i a la sorra de la platja de Patos.
La nostra ubicació durant aquests dies estarà en la setena terrassa cap a l'esquerra del pis superior, immillorable.
La zona ja la coneixem força per l'estada que hi vam fer fa just cinc anys abans, per això, la nostra intenció d'ara no és de voltar tant com vam fer l'altra vegada, però si que algun objectiu diferent ens volta pel cap.

Estem ubicats exactament al final de tot de les ries baixes, a pocs kilòmetres de Baiona i de Portugal. Just a la dreta tenim la impressionant ria de Vigo, i al davant nostre s'exten la costa de la Península do Morrazo, que visitarem. També probablement voldrem visitar una illa nova, la Illa de Ons, ja vam conèixer les illes Cies l'altra vegada. Farem també alguna de les clàssiques sortides a
O Grove per tastar els exquisits musclos que allí es cultiven, i probablement farem també alguna escapada cap a l'interior del país per conèixer algun lloc diferent de la Galícia profunda i més desconeguda per nosaltres.

Gaudirem de platges, de natura, de cruceiros, d'hórreos i de boires espectaculars, també del joc de les marees amb el seu puja i baixa constant durant el dia, cada sis hores i escaig.

Tot això ho anirem veient en capítols posteriors...