dijous, 19 de març de 2020

El Confinament...

 Estem vivint uns dies difícils, únics, mai abans en els meus 79 anys de vida m'havia trobat en una situació semblant. Haver d'estar confinat a casa, dies i dies, sense saber ben bé quan i com s'acabarà tot això, i el que encara és pitjor, amb la sensació que ningú ho sap del cert, que hi ha molta inseguretat, que hi ha moltes opinions contradictòries, i que hi ha un cert desgavell a tots nivells.

Corre un document per la xarxa que m'ha semblat interessant de compartir amb vosaltres, ja que dóna una sèrie de consells i recomanacions a nivell psicològic que penso poden ser molt útils. El volia adjuntar, però el seu format en .pdf no m'ho permet el programa del Blogger, per això us comento alguns dels punts del document...

1) parla de les Emocions: Davant d'aquesta situació de confinament és normal sentir -por -ansietat -soledat -ira -tristesa -preocupació -avorriment -angoixa -estrès -desesperació... i com cal afrontar-les?
Fes-te conscient que les tens, accépta-les. Parla'n. No caiguis en derrotismes. Intenta no repetir contínuament que la situació és molt seriosa o que no té solució.
2) els Hàbits: Estableix-te uns objectius: tant si fas teletreball com si no, pots elaborar un llistat de coses a fer (endreçar armaris, fer neteja de trastos, llegir un llibre, rescatar antics jocs de taula, fer exercici, etc.)
MOLT Important: Respecta la teva rutina i els teus horaris. Alimenta't bé i de manera saludable. Cuida't mentalment. Fes exercici físic. (El Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya ha emès un document amb exercicis que es poden fer a casa, (vegeu aquí
També es poden fer exercicis de relaxació, i control de la respiració.
3) Informació i mesures: Limita el temps dedicat a seguir les notícies. Si t'informes, fes-ho a través dels canals oficials. No adoptis més mesures de prevenció de les recomanades. Sobre l'abastiment d'aliments, ja s'ha confirmat diverses vegades que està garantizat, per tant no és necessari angoixar-se per la disponibilitat d'aliments. Finalment segueix les directrius i recomanacions de les autoritats i especialistes.
4) i un parell de Fonts d'informació que poden ser d'utilitat:
4.a) el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), publica una Guia de gestió psicològica davant quarantenes per malalties infeccioses: (vegeu aquí)
4.b) Un anàlisi sobre les reaccions més comuns a l'Estat d'Alarma, el podeu llegir també (aquí).
* * *

Per acabar la meva aportació al confinament, avui que fa un bon dia i he sortit al balcó a respirar l'aire pur, m'han vingut a la memòria totes aquelles imatges i paisatges de natura de les que tantes vegades hem pogut gaudir al llarg de la nostra vida, en les nombroses sortides que hem fet a la natura i en especial a la muntanya, com a bons muntanyencs que som, i que hem estat trepitjant pirineus, dolomites, i altres serralades o paisatges de somni que hem pogut contemplar arreu del món en algun dels nostres viatges... 

Vull avui acabar aquesta reflexió recollint algunes d'aquestes imatges que ens ajudin a relaxar la tensió d'aquests dies de confinament, dels que ja portem i dels que encara poden venir... 
Espero que en gaudiu plenament. Molts ànims a tothom...!!!



 Panoràmiques de les Dolomites
Una fantàstica cascada la de Helmcken de la nostra estada al Canadà
Aquí als peus del Mont Perdut, costat de la vall de Pineta
 
 
#JoTambéEmQuedoACasa

 I seguirem mirant l'horitzó en el record de belles imatges viscudes en plena naturalesa... que aniré compartint en posts successius per alleugerir el nostre confinament...

Cuideu-vos tots, molt i molt...!! 
 

1 comentari:

Joan Antoni ha dit...

I fas bé de recollir aquestes recomanacions atès que el confinament sembla que s'allargarà. Les xifres així ens ho suggereixen i per tant cal preparar-nos per no caure en comportaments obsessius-compulsius. Cal re-inventar noves formes de comunicació per sortir del cercle viciós de la desconfiança i temor conciutadà. Sabem poques coses d'aquest virus, que a partir d'ara, potser ens acompanyarà periòdicament

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin