diumenge, 27 de juliol del 2014

El Far de VERZENAY, un bosc encantat, un memorial, i la preciosa i sorprenent localitat d'HAUTVILLERS... (11)

El penúltim dia de la nostra estada a la Champagne encara ens deportaria grans sorpreses, tant al matí com a la tarda.

En primer lloc anem a visitar el Far de Verzenay i el Museu de la vinya, situats dins el Parc Regional de la Muntanya de Reims, en un dels seus pendents damunt del poble, enmig d'un autèntic mar de vinyes, sobresurt aquest insòlit edifici en forma de Far o llanterna giratòria, que emet un raig de llum, i que fou construït per Joseph Goulet, en 1909. Un comerciant de xampany avantguardista que d'aquesta manera va voler promoure la seva marca i Bodega.
 Una original passarel·la ens permet acostar-nos al Far
 Tot passant pel costat de les vinyes de propietats ben senyalitzades
 I amb una magnífica vista sobre la població als peus del pendent
 Tot arribant al peu del Far veiem aquesta panoràmica del poble

Després de certes vicissituds fou restaurat el 1994 per la Comunitat de Comunes com a centre d'art cultural i patrimonial,
Després d'una vertiginosa pujada per l'interior del far, per una escala de cargol, que a més d'un company/a del viatge li va fer suar de valent, arribem a dalt de tot per gaudir de les magnífiques vistes dels voltants

al fons de l'horitzó, aplicant el zoom de la càmera,
podem veure aquest molí
... en l'edifici adjacent s'hi instal·là el modern Museu de la Vinya, que ens ajudarà a descobrir el fascinant món de les vinyes de la Champagne, mitjançant un audiovisual d'alta tecnologia i un sistema escenogràfic que descriu els passos més essencials per produir el vi més famós del món.
 dins el museu s'explica com s'han de cultivar les vinyes,
també algunes tradicions populars de la comarca, etc.
 Sortint ja del recinte del Far veiem aquest jardí-laberint
 i una de tantes vinyes dels voltants.

M'ha semblat oportú oferir-vos aquest video comercial que aquest indret té posat a internet, i que dóna una visió general.
Ens dirigirem ara a conèixer una altra curiositat local, la Faux de Verzy,
o el bosc encantat...
Es tracta d'un bosc únic al món on es troba una espècie de faig retorçat o recargolat que, degut a les seves extranyes malformacions, amb branques tortuoses que produeixen formes singularment curioses, criden fortament l'atenció del visitant.
És un fenómen que només es troba aquí amb prop d'un miler d'aquests arbres tan peculiars l'origen dels quals, avui en dia, segueix sent desconegut per als botànics.

Al principi costa una mica d'apreciar la raresa que tenen, però a mesura que et vas endinsant en el bosc pots arribar a contemplar alguns exemplars ben representatius.

L'itinerari complet pel bosc ens ocuparia un parell d'hores, però alguns de nosaltres, jo particularment, vaig fer en 20 minuts una part del recorregut, per retornar de seguida a l'autocar que ens esperava per anar a dinar.

De camí cap al restaurant, i a petició d'alguns membres del grup, vam fer una breu parada en la Necròpoli National de Sillery,
un impressionant Memorial dedicat a les víctimes de la Guerra del 1914-1918.

(la medalla otorgada a les víctimes)
Impressiona el silenci i la contemplació de tantes víctimes causades per les guerres, i ens ve al pensament que la humanitat no acaba mai d'aprendre d'experiències dramàtiques passades i segueix creant conflictes bèlics que causen més i més víctimes innocents...
Fem una breu pregària i marxem.

Havent dinat, anàrem a conèixer el famós poble de Dom Pérignon.
Situat al cor mateix de la muntanya de Reims, és un petit poble privilegiat que s'alça envoltat de la vinya plantada en uns assolellats vessants, coneguts arreu del món gràcies a un monjo benedictí Dom Pérignon.

Un cop arribats al centre del poble, veiem en primer lloc l'Oficina de turisme
i el seu bonic campanar,

i ens disposem tot seguit a fer un tomb pels seus carrers i carrerons plens d'uns originals penjolls de ferro forjat d'estils diferents, alguns d'ells molt acolorits, que representen les activitats dutes a terme darrera les portes de les cases d'on se sustenten.
Mentre fem camí cap a l'església, ens fixem primer en els penjolls forjats que són només pintats de negre i que, com podreu apreciar, n'hi ha de ben originals...

Realment espectaculars...

Tot el poble està abocat i dedicat de ple al tema de la vinya
i passejant pels seus carrers es constata perfectament pels motius al·legòrics que anem trobant en les façanes

Fa gràcia també constatar que molts dels forjats fan referència als oficis dels propietaris de la casa, com aquests que he pogut agrupar...

Ens encaminem ara cap a l'església, antic convent benedictí,

Aquí reposen les restes de Dom Pierre Pérignon

(la cadira abacial)
(detall d'una misericòrdia)

Tornem cap al poble per a constatar, una vegada més, la gran passió i devoció d'aquesta localitat pel seu monjo Dom Pérignon

Fins al punt que han creat el seu propi Cuvée
i també hi ha qui ha volgut fer negoci comercialitzant xampanys ben originals com aquest
Aprofitem encara la darrera estona d'estada en aquest interessant poble, per acabar de contemplar els bonics forjats, aquests tots acolorits, que la imaginació i el bon gust dels seus habitants han anat creant per embellir la població...

Realment sorprenents...

Abandonem finalment aquesta població xampanyera per excel·lència ben satisfets de l'experiència viscuda...

Demà l'últim dia de la nostra estada a la Champagne, aprofitarem el matí per visitar la Catedral de Châlons, el seu mercat i el parc del petit i el grand Jard

Zerozerosset ha dit...

Impressionants, els faigs!. També els deuen regar amb xampany, que vagin tant de tort!