diumenge, 24 d’abril del 2022

"In Memoriam" del Pare Josep Massot i Muntaner, amic entranyable i company de professió.

(una de les seves darreres fotos al claustre del monestir)

Aquesta matinada als 80 anys, ha mort a Montserrat l'estimat Pare Josep Massot i Muntaner, en feia cinquanta-set que era monjo i cinquanta que era sacerdot. Amic entranyable i company de professió religiosa, amb ell, i també juntament amb el P.Damià, i el P.Salvador, vam compartir plegats els anys de vida monàstica que jo mateix vaig fer a Montserrat.

Ha estat sempre un bon amic amb qui al llarg dels anys ens hem anat tractant en visites diverses al monestir i amb qui vam establir una bona relació familiar també amb la meva esposa M.

També amb motiu dels contactes que vam establir per la feina que ens va aportar l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya, en la que vaig intervenir directament en la creació i conservac¡ó dels microfilms, per ser jo en aquells moments responsable del fons documental del CPCPTC (Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana).

Ell era un home savi, un treballador incansable, un historiador i editor reconegut, premi d'Honor de les Lletres catalanes i Creu de sant Jordi, va ser sempre una persona humil i accessible. Un home que estimava sobretot la feina ben feta.

Per tot plegat la pèrdua de l'estimat Josep Massot, ha estat doblement dolorosa per mi i la meva família, i per tota la comunitat monàstica.

* * *

Descansa en pau, estimat amic Josep...!! 

Que els àngels et portin al Paradís, 
que a la teva arribada et rebin els màrtirs
i et condueixin a la ciutat santa de Jerusalem.
El cor del àngels et rebi i amb Llàtzer, ell que fou pobre, 
tinguis el repós etern...
 

In Paradisum deducant te Angeli...

* * *

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin