dissabte, 6 d’abril del 2019

MALTA, un espectacle de la natura, la Gruta Blava... (03)

Com comentava en el capítol anterior d'aquesta crònica... un cop vam acabar la visita dels temples neolítics, ens vam dirigir fins a la població de Wied iz-Zurrieq, i en el seu port vam embarcar en petites motores per a gaudir d'un curt viatge a un dels monuments naturals més representatius de Malta: el sistema de cavernes i coves entre les que destaca la més gran, la Gruta Blava, famosa pels seus brillants colors i pels reflexos de l'aigua transparent...

Més que fer literatura, avui el llenguatge ha de ser visual i per això ofereixo tot allò que vam poder gaudir amb els nostres ulls, gràcies a l'ajut d'una petita barca motora...
Just a prop de l'embarcador trobem una d'aquestes capelles que són tant abundants per tot arreu a l'illa i que són una mostra ben evident de la profunda religiositat dels maltesos.
Des de dalt d'un mirador, veiem les embarcacions que ens esperen ben protegides en una petita cala per començar l'aventura
Anem baixant cap a l'embarcador, on ho farem en petits grups de 6 persones.
Nosaltres vam quedar una mica despenjats del grup i vam compartir barca amb uns nois anglesos o americans, per això el pilot ens feia les explicacions en anglès...
Sortim de l'estreta cala de l'embarcador, ara sí a mar oberta, i podem veure una de les moltes torres de defensa que hi ha tot al llarg de la costa.
Ja comencem a veure les primeres grutes...
Ens acostem a les dues primeres que visitarem de ben a prop...
Aquí sota podeu veure una de la pel·lícules que vaig gravar amb el mòbil en el moment que entràvem a aquestes primeres grutes. La primera d'elles, si no m'erro, l'anomenen la cova del gat (The Cat's Cave)

Continuem veient l'espectacularitat de la costa...
Fa la impressió òptica com si aquests ponts de roca flotessin literalment damunt de l'aigua
Aquí sota un segon vídeo entrant a una segona gruta, on es pot apreciar la magnífica transparència d'aquests aigües. Precisament, per aquesta qualitat de les aigües l'anomenen la (Reflexion Cave).

I arribem, ara sí, a les immediacions d'aquest imponent arc de roca
que ens donarà accés a la gran Gruta Blava. La més impressionant de tot el recorregut,
l'anomenen la Blue Window Cave.

Ho podrem veure en viu a través de la pel·lícula de la meva càmera,
penjada a YouTube, (podeu veure-la aquí)...

o també copiant aquest enllaç directament al vostre navegador: https://youtu.be/WPv3NNuRwpE

Després de l'experiència retornem al punt de sortida, mentre anem admirant l'espectacularitat de la costa i les curioses formacions dels penya-segats
Aquestes formacions, en especial, són realment curioses i sorprenents...
Ja tornem a albirar la torre de guaita, vol dir que ja som a prop del punt de sortida, l'experiència ha durat una mitja horeta... i el mar començava a estar una mica més picat i remogut i amb la nostra barqueta ja vam fer alguns salts força espectaculars i vam rebre també alguna esquitxada...
Veiem aquí un parell de fotos de la zona d'accés a l'embarcador que alhora fa d'aparcament de les barques.
Ha estat una bona experiència, agradable, bonica, i plena d'emocions, que ens ha permès gaudir de l'espectacularitat d'aquest paisatge de penya-segats, de les coves i de les aigües transparents d'un blau turquesa intens, preciós...!!

A la tarda continuarem les visites previstes a l'illa, a la fortalesa del Burg-La Vitoriossa, i ens espera un altre passeig en barca, amb una típica góndola maltesa... però tot això ho veurem en un proper capítol.