dijous, 1 de juliol del 2010

Noruega: OSLO, capital d'un llarg país... (01)

• la crònica del viatge comença aquí...

Fa uns pocs dies vaig penjar un primer post sobre el nostre recent viatge a Noruega.

Avui, després d'uns dies de treballar amb els centenars de fotografies que aquest bell país ens ha impulsat a fer, estic en condicions de començar a desgranar una mica la nostra aventura per terres àrtiques...

He titulat aquest post com: "Oslo, capital d'un llarg país", perquè certament Noruega té forma d'una llarga serp que te la cua al Cap Nord, a 71º 10' 21" de latitud, i el cap a la capital Oslo a més de 2.000 kms. de distància, i gairebé la mitad del país situat per sobre del Cercle Polar Àrtic 66º 33' nord.

Com es pot apreciar en aquest esquema del país...

La nostra experiència, doncs, comença visitant la seva capital Oslo, on arribàrem amb vol directe des de Barcelona.  D'aquí un parell de dies volarem fins a Kirkenes, població a tocar de la frontera russa, on embarcarem en un vaixell de la companyia Hurtigruten que fa el servei regular de la costa, per anar baixant fins a Trondheim.

Un cop instal·lats a l'hotel sortírem per un primer contacte amb la ciutat i per anar a sopar en un dels típics i multitudinaris restaurants del port. Passem en primer lloc per davant del Parlament norueg,

i a la plaça davant l'Ajuntament trobem un grup de Samis que fan una trobada informativa.

Els Samis habiten les regions de la Laponia i encara viuen molts d'ells de la ramaderia dels rens.

El lloc de sopar era un restaurant realment molt original, ple de personatges i de motius mariners, llàstima que feia molta calor i van trigar molt a servir els plats.

L'endemà es tractava de conèixer una mica millor la ciutat i vam començar amb una interessant visita: el Museu dels vaixells Vikings.

Els vikings van colonitzar i van conquerir gran part del nord d'Europa.
En el museu podem contemplar les seves impressionants naus i el mobiliari que hi transportaven, així com els seus ritus funeraris.

En segon lloc anàrem a veure un altre lloc interessant: el Museu de Cultura Popular Noruega, on podem contemplar exemplars molt interessants i bells de cases noruegues, tant per fora com per dins,

i també una de les típiques esglésies de fusta.

La tercera visita del matí fou al nou i moderníssim edifici de l'òpera d'Oslo. Edifici blanc que vol ser una mena d'iceberg que surgeix de l'aigua del fiord.

És l'obra de l'equip d'arquitectes noruegs Snohetta, i va merèixer el premi Mies van der Rohe. Un premi jove i molt prestigiós, que s'atorga amb caràcter bianual, a la que es considera l'obra més rellevant construïda en sol europeu en aquest període.

A la tarda ens traslladem a conèixer el Parc Vigeland que acull bona part de l'obra escultòrica del norueg Gustav Vigeland, la característica curiosa i principal del qual és que totes les escultures són de cossos nus, i vol ser un cant al·legòric a la vida i a la mort.

El conjunt, ideat en la seva totalitat per Gustav Vigeland, compta amb 212 dotze escultures en bronze i pedra que representen diferents etapes de la vida i moviments humans, encarnats en figures totes elles nues de grans dimensions, entre les quals hi ha també molts nens.

(aqui la gran columna alegòrica de la vida i la mort al centre del parc)

(detall de la columna)

El conjunt resulta corprenedor i fins i tot força sensual i/o eròtic.

La pluja noruega ens va començar a acompanyar durant la visita i això ens obligà a refugiar-nos en el Museu de Belles Arts. Un cop acabada la visita de les interessants col·leccions de pintura que conté, vam poder sortir a passejar i veure el Teatre Nacional,

també veiem l'Ajuntament per dins i per fora,

(detall porta d'entrada)

i finalment acabem enfilant-nos al turó on hi ha la fortalesa Akerhus, construïda l'any 1300.

(el relleu del cos de guàrdia)

Actualment és una residència reial que s'utilitza per a recepcions oficials,
tot i que hi ha un cos de guàrdia permanent.

Acabat el recorregut i la visita a Oslo, ens vam retirar al nostre confortable hotel per sopar i dormir,

ja que demà al matí hem de matinar per agafar l'avió que ens ha de dur als confins de les terres àrtiques, a Kirkenes...

kweilan ha dit...

Una crònica fantàstica!

Clidice ha dit...

si, una molt bona tirada! :)

Xiruquero-kumbaià ha dit...

A Noruega i sopant amb calor! aquesta no me la esperava...